Modell?!

Sedan jag var liten har jag alltid velat bli modell. När jag var liten var jag ganska kort men i 6an-7an började jag växa mer. Jag är 178 nu så det är ju en större chans iallafall. Och får alltid klagomål på att jag är för smal, ät mer, anorexia osv osv. Men har samtidigt blivigt kallad för fet och tjock, men vem har inte det när man tänker efter? Och som tjej är det ett väldigt starkt ord som kan trycka ner vem som helst. Även om det inte syns på utsidan på alla så sitter det kvar. Då börjar man äta mindre och man hör ständigt i huvudet att man är fet och om man äter t.ex godis chips ah sötsaker med mycket socker iallafall får man dåligt samvete. Vissa spyr upp det igen eller tränar som ett svin för att man mår dåligt över det.

Men nog om detta. Jag vill bli modell. Är lång och det är verkligen inte ofta man ser en tjej på vi säger 175 med 5 cm platå + 13 cm klack. Eller vad säger ni? Men jag skiter i det trololo. Har gärna klackar, tycker inte långa tjejer ska vara så fega och strunta i det bara för att man är lång. Tycker någon annan att det är fult när tjejer är långa är det upp till dom, bryr mig inte ett skit. Gör som ni vill!! Men somsagt då är det ju en otrolig möjlighet om man vill ha höga skor och gillar att bli fotad att bli modell. För vad jag vet söker modellagenturer tjejer och killar som är långa  Så ska söka runt lite nu. Mamma är ju villig att hjälpa mig så bara att börja letandet!

Så victoria secret nästa? 



Kommentarer
Postat av: Emma

Kände igen mig på det där med att vara lång och inte gå i klackar

Är 174 och alla mina kompisar är rätt korta så ;)

Har även blivit tillfrågad att bli modell för 2 olika argenturer så lycka till med ditt sökande (:

2012-02-15 @ 18:05:32
URL: http://emmaskytte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0